Obsługa portalu

1. Jaka aplikacja jest wymagana do uzupełnienia interaktywnych formularzy PDF?

Interaktywne formularze PDF powinny być uzupełniane w darmowej aplikacji Adobe Reader w wersji co najmniej 9.0.0,  dostępnej do pobrania tutaj : https://get.adobe.com/pl/reader/

2. Dlaczego suma kontrolna wyświetlana w prawym górnym rogu interaktywnego formularza jest ważna?

Suma kontrolna na papierowej wersji formularza musi być zgodna z wersją elektroniczną dodaną w Skrzynce Podawczej,  ponieważ informuje ona pracownika merytorycznego,  weryfikującego formularz po stronie Funduszu o tym,  że obie wersje zawierają te same dane.

3. Dlaczego formularz wniosku PDF nie wyświetla się w przeglądarce?

Formularze PDF należy pobrać na dysk komputera i otworzyć za pomocą darmowej aplikacji Adobe Reader, dostępnej tutaj: https://get.adobe.com/pl/reader/ .

4. Czy jeśli  suma kontrolna na wersji papierowej formularza jest niezgodna z sumą kontrolną załączonej w Skrzynce Podawczej elektronicznej wersji - to zostanie on odrzucony ze względów formalnych?

Tak, warunkiem dalszej oceny wniosku jest zgodność sum kontrolnych na obu wersjach formularza (elektronicznej i papierowej).

5. Czy wystarczy wysłać do Państwa wersje papierowa jeśli jest problem z przesłaniem wersji elektronicznej?

Jeśli Portal z nieokreślonych przyczyn uniemożliwia złożenie wniosku mimo stosowania się do instrukcji dostępnych na Portalu, należy skontaktować się z pracownikami WFOŚiGW http://wfos.com.pl/kontakt/dane-teleadresowe , którzy pomogą rozwiązać problem.

6. Jakie pliki można dodawać za pomocą Skrzynki Podawczej Portalu?

Za pomocą Skrzynki Podawczej dodajemy wyłącznie aktywny formularz PDF, w postaci edytowalnej, w żadnym razie nie mogą to być skany tych dokumentów.

7. Czy wysłany w Skrzynce Podawczej plik mogę usunąć lub podmienić?

Dopóki status takiego pliku jest ustawiony jako “wysłany”, to plik można zawsze usunąć lub podmienić, po wysłaniu pliku jego status zmieni się na “oczekuje na weryfikację” i wtedy usuwanie i podmiana jest niemożliwa. Dopiero gdy pracownik Funduszu, odrzuci wysłany plik z odpowiednim komentarzem będzie możliwa ponowna podmiana/usunięcie.

8. Czy Portal Beneficjenta obsługuje podpis elektroniczny?

W chwili obecnej Portal nie wspiera obsługi podpisów elektronicznych, taka funkcjonalność planowana jest jednak w przyszłości.
Prawdopodobnie Portal w przyszłości zostanie również zintegrowany z EPUAP.